Kotimaisten biisien osuus 50 hittiä -listalla on jatkuvasti noin kaksi kolmasosaa. Uudelle Suomipoppia 8 -tuplalle on noukittu niistä mehevä lajitelma – kärkikymmenikön biiseistäkin saatiin mukaan peräti kuusi. Jostain syystä se on silti saanut tyytyä kokoelmatilastossa kakkossijaan jo helmikuussa julkaistun Kids Top 20:n takana.
Ehkä kaivatuin ulkomainen kappale hittilistalle olisi Mary J. Bligen ja U2:n One. Blige on aina pärjännyt meillä surkeasti etenkin Ruotsiin verrattuna, mutta U2 ei. Biisistä on tulos sa mystinen tuplafloppi, sillä vuoden 1992 singleäkään ei näkynyt Suomen listoilla, vaikka se haravoi ääniä klassikkopolleissa ja on yksi bändin harvoista Top 10 -hiteistä USA:ssa.
Digilataukset ovat muodostaneet uuden kynnyksen USA:n ja Britannian listatapahtumiin. Uutuussinglethän ilmestyvät yleensä ensin radiosoittoon, sitten digimyyntiin ja sitten levyinä – tosin jälkimmäiset ovat USA:sta lähes kadonneet. Rihannan SOS:n loikka 34. sijalta Hot 100:n ykköseksi johtui digimyynnistä. Brittilista ei huomioi radiosoittoa, mutta lataukset lasketaan mukaan viikkoa ennen fyysisen levyn julkaisua.
Entisten ykkösdebyyttien sijaan suositutkin biisit saattavat nyt ilmestyä melkein mille sijalle tahansa, ja numeroa on tarkasteltava sen mukaan, tuliko se puolella vai täydellä teholla. Kun HIMin Killing Loneliness debytoi 28:ntena, siinä oli jo cd-myynti mukana ja lisätukena vielä Top of the Pops -esiintyminen päivää ennen sinkun julkaisua. Parempaakin olisi siis voinut toivoa.